Svépomocné techniky k odstranění bolesti – FASCIE

Bolest je hlavní hybatel lidského jednání. Je tomu tak? Bolest nás upozorňuje, nutí nás zamyslet se, hledat řešení, pokládat otázky a jednat, mělo by tomu tak být. Bolest ne vždy znamená něco špatného, čeho bychom se měli obávat. Někdy stačí pár technik a bolest je pryč.

Bolest vzniká ze spousty důvodů a může byt různého druhu, ale nyní vám ukážu, jak ovlivnit bolest v důsledku špatného fungování fasciální tkáně.

Fascie je blána, která obklopuje svaly, včetně orgánů. Je to ta průhledná tenká blána, kterou vidíme, když vykošťujeme například kuřecí maso. Fascie se propojují a vzájemně přecházejí na orgány, kosti, svaly. Takto je v našem těle sít fascií, které se vzájemně ovlivňují. Proto, když je v nepořádku fasciální síť na bránici, může ovlivňovat krční páteř, ap. Fascie mají funkci ochranou (udržují sval, orgán na správném místě a zajišťují bezpečný skluz mezi více svaly).

Když je fasciální síť v nepořádku  cítíte  bolest, napětí, horší pohyblivost, můžou se objevit viscerální problémy(orgánové), a jste třeba více náchylnější k poranění při sportu.

Fascie je především tvořena vodou, kolagenem a sloučeninami sacharidů a tmelících látek. Velkou úlohu hraje voda. Při nedostatku či jednostranném pohybu dochází k odvodnění a tudíž k horší pružnosti. Předpokládá se, že i princip pojetí meridiánů a akupresury má bližší souvislost právě s principem fascií v našem těle.

Jak zlepšit pružnost fascií?

Začněte se hýbat.

Provozujte všestranný pohyb. V létě si zaplavejte a v zimě si zajděte na běžky. Velice důležité je protahování ve 3D (cvičíte ve více rovinách,viz. cvičení na fascie). Z modelů cvičení, kde se toto aplikuje je například Yoga a Tai-chi.

Správná strava a dostatek kvalitní vody.

Jak už bylo řečeno, pokud jsme dostatečně hydratovaní, náš kolagen je pružnější a zdravější. Pestrá strava s dostatečným přísunem ovoce a zeleniny nás zásobuje kvalitními stavebními látky. Případně podpořte stravu potravinovými doplňky (vit.C, biotin, omega 3, protein).

Dobrá nálada a pozitivní myšlení

Zaplavují nás hormony podílející se na dobrém fungování  orgánů a pohybové soustavy. Navíc omezují  vnímání bolesti (viz.o hormonech).

Kinesiotaping.

Pomocí pružných pásků ovlivňujeme pružnost povrchové fasciální tkáně, zvyšujeme prokrvení v dané oblasti a působíme na spoušťové body.

Rolfing.

Speciální hluboká masáž, která se provádí pomalu a bez použití oleje. Je poměrně bolestivá ale velice účinná. Podobný účinek má rolování pomocí tvrdý válců, kterými si sami masírujeme příslušná bolestivá místa. Při pravidelné aplikaci velmi rychle ustupují jasně vnímatelné bolestivé vjemy, které vznikají kvůli slepeným a nepružným fasciálním úsekům.

Flossing.

Díky použití elastické gumové pásky, kterou ovineme kolem bolestivého místa, dojde ke stimulaci fascií, k potlačení fungování receptorů bolesti a po sejmutí se daná oblast lépe prokrví.

Uložit odkaz do záložek.